Fullträff

Apropå Schenströms avgång så gnager det en liten misstanke hos mig. Är det så att m det är lättare att överse med den här typen av övertramp när det är män som faller ur ramen? Får kvinnor en strängare dom?


Jag tror det. Män vid makten, som dricker sig salongsberusade visar bara att de också är människor. Inte mer omdömeslösa än de flesta andra. En manlig politiker som blir alltför kärvänlig med en kvinnlig journalist skulle inte behöva gå i svaromål på samma sätt.


Kvinnor som gör samma sak döms betydligt hårdare. De är inte bara omdömeslösa utan brister antagligen både i förnuft och i kompetens.


De mediedrev som gått över Reinfeldts mannar och kvinnor har av någon anledning bara fått kvinnorna att avgå. Inte för att jag har något emot att de är borta men jag hade gärna sett fler huvuden rulla.


Kommentarer
Postat av: mammselen

Jag har hört en förklaring till varför det är kvinnorna som får avgå.
Det är nämligen så att kvinnorna "pratar"! Dvs. de förklarar sitt beteende, berättar varför, ber om ursäkt, känner sig skyldiga osv.osv.... Då trasslar de in sig ännu mera, får mera frågor, pratar och förklarar mera...
Till slut är de så insyltade i allt så att det blir omöjligt för dem att vara kvar.
Männen då? De lägger locket på, svarar inte på frågor, låtsas som inget hänt och går vidare. Då kan ingen komma och fiska i några smaskigheter och allt dör ut. Och de kan fortsätta med sitt jobb.
Jag tror mycket på att det verkligen är så det ligger till.
Tyvärr.

2007-11-01 @ 19:21:59
Postat av: Annela

Jag instämmer helt och fullt.

2007-11-02 @ 02:13:41
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Nu tog i alla fall Pihlblad time out eller vad man kallar det .

2007-11-02 @ 19:04:52
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Det verkar som om Reinfeldt är på väg att begå harakiri!! Jag undrar om han har blivit rubbad med tanke på den nya kvinnan som anställts vid hans sida, hon med en färsk skattebrottsutredning. Det är håller på att vända från tragedi till fars!

Jag har skrivit en del om detta på min blogg också, det går inte att låta bli.

2007-11-02 @ 22:50:46
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ragnarjessica

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-10-14 @ 11:20:09
URL: http://ragnarjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0