Mental härdsmälta

Jag har jagat runt mentalt, som en skållad råtta de senaste två dagarna på jobbet för att få det förpepprade programmet att uppföra sig som folk. Jag har till och med ägnat kvällstid åt att få till det. Nu tror jag att det bara återstår ett tekniskt problem; i vissa lägen fungerar det inte att uppdatera uppgifter. Jag får ta morgondagen till hjälp.


Så ni som har lägre siffror i besökstatistiken kan skylla på mig. Jag har varken maskat hemma eller på jobbet.


Vi presentade ett par nyblivna föräldrar med lite babykläder och en flaska champagne. Jag sa att det innehållet i kassen var både till de vuxna och till det lilla barnet. Och tänk, de kunde på en gång gissa vem som skulle ha vad.


Pappan är änkling efter en tidigare fru som dog i cancer. De hade bara varit gifta ett år när hon fick diagnosen. Efter över 10 år med återfall och behandlingar dog frun. Sista året behövde hon ständig skötsel.


Föräldraparet, båda i 40-åldern, träffades och tycke uppstod och glädjen var stor när kvinnan snabbt blev gravid. När de var på första ultraljudet var en elev med och barnmorskan pratade till henne, som om föräldrarna inte var närvarande och beskrev att nackuppklaringstestet visade på risk för kromosomfel.


Vilken apa till morska! Pappan blev först alldeles förtvivlad. "Jag som trodde att mitt liv skulle börja nu" och allt var ett enda kaos. De hade överhuvudtaget inte begärt någon test. Nu är barnet alltså tre veckor och går igenom en massa prover. Och jag hade inte mage att ställa en fråga rakt ut.


Hur gör man det? Är hon en mupp, eller? Nej, lite social kompetens får man visa. Men å andra sidan kanske de skulle uppskatta en rak fråga.


Kommentarer
Postat av: systergullan

Hej hej! Vilken okänslig barnmorska. Att
hon inte tar det lilla lugna med tanke på den bakgrunden de har ... ja ja ... usch! Jag hoppas att de nu framöver i alla fall får ett bättre bemötande. Trots att jag inte vet vem det är måste jag ju hålla tummmarna att barnet är frisk. Det kan inte vara lätt ... fy sjutton.

Du - du kämpar på! Glömt inte att ta det lilla lugna, min vän. En kram till dig! /systergullan

2007-11-14 @ 10:44:29
URL: http://systergullan.blogg.se
Postat av: F

Men fy vad taktlöst av barnmorskan! Jag förstår att du inte förmår ställa några frågor, det kan inte vara lätt att hitta rätt sätt att uttrycka sig på.

2007-11-14 @ 19:06:01
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

gullan; jag vet inte om de anmält barnmorskan, någon borde ge henne en näsbränna.
f; nej, hur ska man fråga utan att såra. Och varför skulle man nödvändigtvis behöva veta.

2007-11-14 @ 21:17:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0