Påssitiv

Förra veckans inlägg var nog ett personligt rekord i negativa omdömen, så för att i någon mån kompensera det och försöka vrida trenden åt andra hållet är det dags att vara positiv.


Petters nya platta är jättebra. Se där, jag kan uttala mig uppskattande.


Nästa pilsner är Åsa Lindeborgs Mig äger ingen. Den verkar också väldigt lovande; jag har inte kommit så långt i boken med det jag läst hittills fyller mina krav på en bra barndomsskildring.


Nu hoppas jag på att hon får Augustpriset i december. En artikel (som jag inte hittar i nätupplagan) i gårdagens dn hade en bra förklaring till varför många blev glada över att Doris Lessing fick nobelpriset. Tanken var att när en författare får ett pris, så känner sig läsarna också att de blir belönade. De har ju valt att läsa just den författaren.


Så belöna mig genom att ge Åsa Linderborg årets Augustpris! Då blir både hon och jag glada.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag blir också glad. I bokcirkeln som jag är med så är det en av böckerna som vi läst och diskuterat. En verklighetsskildring som berör.

2007-11-06 @ 08:48:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag är halvvägs nu och fortfarande nöjd.

2007-11-06 @ 23:12:42
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0