Rationell

image268Vissa dagar har jag större anledning än andra att glädja mig över mitt inofficiella SM i fint-i-skåpet-under-diskbänken. Mamma hade VM-medaljen på sin tid.


Imorse kom vi just på att idag är dagen då hyresvärden ska byta fastighetens alla köksblandare. Vår behöver egentligen inte bytas; vi satte själva in en engreppsblandare när vi skaffade ny diskmaskin. Men i hyresrätter går man rationellt till väga. Byter man kranar, så gör man det all over.


Vi kom på bytet i sista sekund, så morgonen ägnades åt att tömma diskbänksskåpet. Det är inte klokt hur mycket ugnsformar och plastbyttor det ryms på Ikeas hyllor för hörnskåp. Hela köksbänken är belamrad och det är nog dags att göra en utvärdering av utensilierna.


Kommentarer
Postat av: F

Jag blev irriterad på ett smockfullt köksskåp häromdagen, så jag började plocka bort alla gamla Tupperwareprylar som vi inte har använt på länge. Det blev två fulla papperskassar som ska lämnas till loppis. Vi kommer garanterat inte att sakna prylarna.

2007-10-03 @ 21:38:07
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag har inte orkat ta tag i uppgiften ännu, men nog finns det ett och annat som jag inte använt på åratal.

2007-10-03 @ 23:03:15
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0