Return #2

Kassa apparater

Jag retar mig på upplägget när man betalar med kort i affärer. Den lilla kundskärmen visar upp texten "Avvaktar belopp" och när kassan ger besked om beloppet ska jag som kund ge mitt godkännande.


Min undran är: Hur i helskotta ska jag kunna göra det egentligen? Kvittot skrivs inte ut med mindre än att jag godkänner beloppet. Sen står jag där, som värsta pensionär och lusläser remsan.

- Aha! Ingen rabatt avdragen för ta tre - betala för två. Det här får du korrigera.

- Men du har ju godkänt beloppet.

- Ja, men det var innan jag visste om felet.


Nej, ingen kassör har vägrat rätta till fel med det argumentet hittills. Men jag tycker att turordningen på knapptryckningarna är bakvänd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0