Users & Lusers

Om en dryg vecka är det dags för mig att åka på den årliga europeiska användarkonferensen. Allt är klappat och klart! Vd-sekreteraren har fixat biljetterna. En enda gång har vi fått åka business class, men det var bara för att det var de enda biljetterna som fanns. Denna gång är det som vanligt ekonomi som gäller med FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE.


I själva konferensanmälan ska man fylla i vad man är för typ av deltagare. Jag tillhör kategorin END-USER. Och senaste tiden har jag verkligen varit det. Jag har suttit på ändan i stor sett hela dagarna och filat på vilka knappar och fält som ska vara tillgänglig och när.


image251

Nu hoppas jag bara att mina Lusers blir lika nöjda som jag. Det är stört omöjligt för mig att ställa rätta frågorna till de nya användarna; vi talar helt enkelt inte alls samma språk. Så jag har kört lite torrsim och jobbat efter hur jag själv skulle vilja ha det.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Det här var en språklektion i den högre skolan! End-luser och torrsim ja....

2007-09-12 @ 19:35:42
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Användare eller förlorare; allt ligger i betraktarens ögon.

2007-09-12 @ 23:34:32
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0