Nuläge

Ikväll är jag helt solo eftersom Maken är på team building med jobbet och Svärdottern klarar att sova själv. Jag var där en stund för lite te och ömsesidig sympati efter jobbet. Sen höll Amelia mig sällskap under middagen med tankar som "Tänk bort dina kilon" och andra djupsinnigheter. Jag både tänkte och åt. Säga vad man vill, sanningen är att sorger tänker bort flera kilon. Allt smakar papper eller metall, men det är ändå inget jag rekommenderar.


Vi är tv-lösa eftersom com.hem utmärker sig genom att ha återkallat vår digitalbox. Det var någon manick i den som behövde bytas ut eftersom den eventuellt kunde ställa till problem. Boxen är i Blekinge och det ska bli intressant att se när den återbördas hit. Undrar just om man kan dra av på räkningen?


Vi har skippat resan till Korsika och istället bokat två veckor till Cypern tillsammans med Svärdottern och barnbarnen. Dessutom angör Tvåan med familj under andra veckan. Det känns skönt att ha något positivt att se fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0