Jävig

Jens Spendrup meddelar att han föredrar Loka framför egenkolsyrat kranvatten med orden "Tycker man att klorsmak är stimulerande ...". Det är nog snarare sin egen sjuka mor han försvarar. Tappet på försäljningen av flaskvatten är säkert kännbart.


Jag bor i Stockholm, precis som Spendrup, och känner absolut inte av någon klorsmak i kranvattnet.  Och vill jag ha bubbelvatten bubblar jag det själv i övertygelsen att det måste kosta mindre för klimatet att frakta gastuberna än flaskvattnet. Frakten av själva bubbelmaskinen är en engångföretelse.


Från initierat håll har jag dessutom hört hur det går till på Spendrupsbryggeriet när man licenstillverkar Pepsi. Enligt avtalet måste man först klorera vattnet, sen avklorera det, trots att man använder rent källvatten. Såna är reglerna.


Undrar just om Jens själv dricker Pepsi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0