Lokal filmfestival

Vi har tagit igen en massa osedda dvd-filmer. Det har varit lite klent på den fronten senaste halvåret. Först blev det en rejäl dos med Tommy Lee Jones som huvudrollsinnehavare i både No Country for Old Men och In the Valley of Elah.


En genre som jag gillar är långsamma ungdomsfilmer. Filmer med fula ungdomar, som förblir fula hela filmen igenom. Sådana filmer handlar alltid om pojkar. Fula finniga flickor med glasögon och tandställning lyckas alltid bli undersköna fotomodeller innan filmen är över. Hollywood är No Country for Ugly Girls.


Nu såg vi två filmer med pojkvarianten: Ping Pong Kingen och Rocket Science. Precis så där hopplösa killar, som söker sig fram i en motig tillvaro.




Jag är världens snällaste recensent och ger alla fyra rullarna höga betyg. Ikväll ser jag fram mot fler rörliga bilder.


Kommentarer
Postat av: Camilla Aggeborn

Rensade ur garderoben och hittade 3 par jeans som knappt är använda är du intresserad? Budgivningen sker till söndag 20.00

2008-08-15 @ 14:54:25
URL: http://myrrah.blogg.se/
Postat av: Rutan

De är bara låtsasfula, tjejerna. Sen tar de av sig glasögonen släpper ut håret och får hjälp med sminket. Är hon ful eller tjock eller både och genom hela filmen är det en karl som klätt ut sig. (Travolta)

2008-08-15 @ 17:45:46
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Fia

Om du plöjer fina filmer finns det två höjdare jag kan rekommendera: Billy Elliot och Dear Frankie. Brittiska filmer med en mer lågmäld ton och underbara personporträtt. Man slipper schablonbilderna och de snabba, glättiga klippen. Båda filmerna har jag visat för högstadieelever, och de blir utan undantag väldigt berörda.

2008-08-16 @ 08:11:59
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

rutan; t o m Ugly Betty är sådär låtsasful. Ta bara bort glasögon och tandställningen och Voilà där blev hon Beautiful Betty.



fia; tack för tipset. Billy Elliot har jag set, men inte Dear Frankie.

2008-08-16 @ 09:03:34
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0