Protokoll

Dagens storslagna planer höll, så när som på två punkter. Mathållningen blev mer åt Hallands floder,  Laga ni - Äta vi, eftersom vi köpte färdiglagat. Och sista punkten  hoppade vi över. Barnen sa att de var för trötta, men konstigt nog orkade de i alla fall se klart Åke och hans värld. Trots att den bitvis var lite läskig. Eller kanske just därför.


I veckan hade Noa pratat med sin kompis Tage, som också skulle till sin Farmor och Farfar i helgen. Det blev lite tävling över konversationen och Noa klämde till med frågan:

- Men har ni egna sängar hos dem? Och kunde på det viset avgå med en liten seger.


Nu ser jag verkligen fram emot att fritids återgår till ordningen och att Noa får gå med  ihop med barn i sin egen ålder. På sommarfritids har det varit barn i alla åldrar. Stora grabbar som har ett helt annat vokabulär och det har inte gått obemärkt förbi. Tioåriga Max hade tipsat om Sagan om Nördarna, som Noa återberättade och inte alls tyckte var så farligt. Det tyckte jag, och var beredda att tvätta munnen med tvål. Och då inte min mun.


Kommentarer
Postat av: Fia

Inlärningsförmågan brukar vara på topp när det handlar om vad några år äldre kamrater kan förmedla. Den motivationen är det inte mycket som knäcker.

2008-08-17 @ 11:04:49
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Och ännu roligare är nog att se effekten, tros att jag försöker låta saker passera.

2008-08-17 @ 16:59:49
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0