Associationer

Kroppsligt är jag en mogen kvinna, men om jag inte passar mig regredierar hjärnan till någonstans i 12-årsåldern.


Eftersom det är generellt rökförbud i fastigheten där jag arbetar hänvisas rökarna till en rökruta utanför. I morse mötte jag Linkan på väg dit. Hon har en höftskada, som gör att hon släpar ena benet efter sig. Jag ser hur hon öppnar porten, tar sats i motvinden och skyndar sig över gårdsplanen. Då dyker en tanke upp bara sådär.

- Gå inte på det där viset. Du kan bli sån!


I rökrutan står redan Kate och blossar för fulla muggar. Hon är småvuxen eller dvärg, som vi sa när jag var 12. Tanke nummer två står inte att hejda.

- Vet du inte att rökning kan få en att stanna i växten?


Jag skyller alla barnsligheter på filmen vi såg igår kväll. Den fick mig att trilla tillbaka minst 40 år i tiden. Filmen Blue Sky där Jessica Lange spelar en kvinna, som har flera gemensamma drag med min mamma.  Och känslan från igår har nog inte riktigt släppt taget.



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag kikar in och önskar dig en GOD JUL!

2008-12-23 @ 09:42:47
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0