Dagen F

I morgon är det dagen F, F som i flytt. Då ska Svärdottern, Noa och My förflyttas till Skånegatan. Och jag hoppas innerligt att SMHI har rätt i sina prognoser att regnet ska upphöra. Kungen själv har lovat att vi ska få använda en av hans öppna släpkärror. Det vill säga Christer, som jobbar på Kungliga Djurgårdsförvaltningen, ställer upp med bil och släp. Och då vill vi inte ha regn.


Ettan och Tvåan, i form av herrH (Svärsonen) hjälper till. Tvåan själv är upptagen av Stellas barnkalas. Ett kalas som Stella sett fram emot, men som är lite gruvfaktor för Tvåan nu när maken blir upptagen på annat håll och hon ska vara lektant.


- Vi ska leka massor med lekar, sa Stella när jag hämtade henne på dagis i veckan.

- Jaha, vad då för några?

- Tjarad.

- OK, hur gör man det?

- Komte håg.


Dagen S

S som i städning. Den infaller på måndag. Övergivna 18-åringen vill flytta in på Kanalgatan så snart, som möjligt så hon får nycklarna på tisdag.


När chefen kom och påpekade att jag hade sju semesterdagar kvar att ta ut, anmälde jag raskt att jag ville ha ledigt den åttonde. Inte för att städning är drömsemestern, men vad gör man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0