Dagens diss
Idag kom morgontidningen alldeles för sent för att jag skulle ha någon nytta av den. Då känns prenumerationsavgiften väldigt bortkastad. Jag tycker att det känns bättre att bläddra i pappersvarianten av gammelmedia, än att läsa längre artiklar på bildskärm. Det är lite åkesjukevarning över det hela.
Nu till dagens konspirationsteori
Allt fler, inklusive jag själv, har en ingen-reklam-lapp på brevlådan. Men likt förbaskat tar sig reklamen in i huset. Mycket kommer som direktadresserad till någon i hushållet, men nu verkar det som morgontidningen mer och mer är medlet för reklamen att ta sig innanför dörren.
Varje dag har DN haft sällskap av kulörta bilagor från on off, siba, elgiganten m m. Ofta flera exemplar av samma broschyr, vad det nu ska vara bra för. Det är inte alls bra utan riktigt störande. Reklam är reklam, om än i annan svepning.
Och ännu värre; måhända är tidningen sen för att buden måste sitta och blada in reklamen innan de ger sig ut i trapporna.