Nu är jag på det humöret

Det finns egentligen bara några typer av bloggar.


Åsiktsmaskinen

Oftast mankön, som i inlägg efter inlägg rapar upp sina åsikter. Det handlar om politik, religion, FRA, IPRED och alla länkar hit och dit i sina inbördes kotterier enligt principen "länkar du till mig så länkar jag till dig". Och en hel lång länkkedja bildar större delen av Bloggpanelen, gruppen som ska nominera till Stora Bloggpriset. Är det inavel eller är det inavel?


Dessutom: Har man läst 10 poster så har man läst alla. Sällan några överraskningar med andra ord.


Vill ha & klicka hem

Oftast kvinnor med meningslösa modebloggar där de skriver harmlösa inlägg om kläder och smink. Gärna med lite synpunktsfrågor här och där, för att öka responsen. Några återfinns t o m i Bloggprispanelen.


Dessutom: Har man läst 10 poster så har man läst alla. Sällan några överraskningar med andra ord.


Resten

Sen finns alla andra, förstås. Alla som skriver om allt möjligt och som man kan ha behållning av att läsa flera inlägg. Men de är snarare panelhönor än Bloggpanel.


Kommentarer
Postat av: scaber nestor

Jo, "jag ska sluta riva av sårskorpor" är ett fint avbräck bland alla dessa åsiktsmaskiner och ytliga modebloggar.

2008-12-29 @ 17:12:36
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag förstår att du blev imponerad. Ibland kan t o m en panelhöna hitta ett korn.



Kul att du hittade hit. Jag har varit på besök hos dig, men utan att lämna några tydliga spår.

2008-12-29 @ 20:55:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Det jag förbluffas mest åt är när vuxna som jag trodde förnuftiga kvinnor länkar till dessa självförhärligande dryga humorlösa åsiktsmaskiner. Då tappar jag lite tron på mänskligheten. Vem f-n utsåg denna inavlade bloggpanel???? Den har ingen aning om att det existerar andra bloggar än deras egna länklistor.

2008-12-30 @ 23:56:41
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Håller med du! Jag tror att AB och andra inblandade helt enkelt är rädda för åsiktsmaskinerna och gör allt för att hålla sig väl med dem.

2008-12-31 @ 10:39:49
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0