Scheissmücket

Maken vädrade morgonluft och drog till MediaMarkt för att kolla i varubeståndet. Ända sedan jag nämnde att min kollega köpt en 63" platt-tv har han inte haft någon ro i kroppen. Visserligen har vi redan en på 42:a upphängd på väggen men den är åtminstone tre år och betald. Och är inte 42 en damstorlek? Pryltorskar kräver större doningar än så.


Tydligen fanns det mängder av varor, men som tur var kom han bara hem med filmen om Winnerbäck sommarturné. Och det ville han ha beröm för. Både för filmval och den blygsamma utgiften.


Vi såg större delen av rullen och där fanns några klipp om Tjejerna längst fram. Tre flickor i övre tonåren, som entusiastiskt följde hela touren. Ett klipp var lite konstigt. En av flickorna ursäktade sig att hon inte hade varit med riktigt hela resan.

- Pappa ringde och sa att det inte fanns någon bot för mammas sjukdom, så jag åkte hem och var några dagar med henne. Men nu är jag tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Stackars lilla flicka som missade några konserter...



Själv stretade jag emot in i det längsta innan vi köpte vår 42a. När bildröret gick sönder på vår 17 år gamla tjocktv gick det inte längre att hålla sambon borta från tv-butiken. Själv tyckte jag nog att man kunde stå ut med en timglasformad bild...

2008-12-17 @ 15:13:29
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Vår var svart/vit en period innan jag gav med mig. Dög det på 60-talet så ...

2008-12-17 @ 17:39:00
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0