Slut-Fin-Ende

Det blev kväll den här dagen också. Flyttdagar är av karaktären "det tar aldrig slut", men tiden rinner alltid ut hur man än gör. Alla inblandade slet som djur, men jag kom ganska lindrigt undan och var mest kalaschaufför till My. Hon var på barnkalas hos kusin Stella medan Noa var med Tage och spelade pokémon.


Några lådor med köksutrustning hann jag packa ner och upp och när vi lämnade Skånegatan var nya lägenheten riktigt beboelig. Tv:n funkade, taklampor på plats, leksaker arrangerade i hyllor, sängar bäddade och nya tandborstar införskaffade. Enda missen var att ingen tömt kylskåpet.


My har lärt sig nya begrepp, som Hyresvärd och Hyresgäst.

- Vad heter er Hyresvärd?

- Ulf Sandkvist.

- Samma som vår. Men vad har ni för kod?

- 7477.

- Det har vi också. Precis som Stella.

- Det är för att vi har samma hyresvärd.

- Jaha! Är ni också hyresgäster?


Jupp! Och länge leve hyresrätten och död åt marknadshyror, som bara gör Ulf Sandkvist rikare och rikare utan att på minsta sätt sänka hyran för Husby-Alby-Tensta-Kista-folket.


Kommentarer
Postat av: Annela

Det lät som en bra flyttsyssla att vara kalaschaufför.



Du har fått en utmärkelse av mig på min blogg.

2008-12-07 @ 20:10:27
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Oj, bäst & kolla.

2008-12-08 @ 15:34:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0