Tillväxt

Igår var vi ute och åt på lokal med Billy, 57, Göteborg. Han var här och byggde ett kök tillsammans med Bosse Dunder, som också hängde med. Jag känner inte honom sen tidigare, bara hans bror Klas Dunder och det flyktigt. Bosse har 8 barn. Under 20 års tid utökades alltså familjen med en medlem vartannat, vart tredje år.


- Fiskar man, får man räkna med napp, tyckte Bosse.

- Men man måste inte agna eller använda krok, menade övriga.


När jag berättade för dagens lunchsällskap om familjen med 8 barn var hennes första fråga:

- Är det med samma kvinna? Jodå, det är det. Fråga nummer två:

- Vill inte frun jobba?


- Har ingen aning. Jag har aldrig träffat henne, sa jag. Men när jag funderade över saken så kan man knappast vara arbetsskygg med 8 barn. Möjligen hemkär.


Kommentarer
Postat av: Ullah

Eller barnkär.

2008-12-14 @ 16:18:06
URL: http://stdbloggen.blogspot.com/
Postat av: frktjatlund

ullah; tänkte inte på det ...

2008-12-15 @ 09:18:00
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0