Jaha-upplevelse

Längre bort än så här ligger inte andra sidan jordklotet. Det handlar bara om timmar och sen är man hemma igen. Nu har jag packat upp, tvättat och bråkat med bredbandsleveratören. Varken "Det här är Simon. Vad kan jag hjälpa till med? " eller "Jag heter Rickard och vad har du för problem?" kunde fixa Internetkopplingen.


Vi hade stängt ner datorer, modem och router när vi åkte. Bara utifall. Det gillade inte modemet, som bara blinkar enögt och ihärdigt mot en. Ljushuvudet, på supporten, kom med den idiotiska frågan:

- Har du provat med att stänga av strömmen i 5-10 minuter?

- Nej, först provade jag med att stänga av det i tre veckor. När det inte hjälpte, drog jag ur sladden och satte in den igen efter en minut.


Så endera dagen får vi ett nytt modem. Till dess får jag hålla tillgodo med 3G-modemet.


Annars verkar det mesta vara som tidigare. Vi fick lite dåliga nyheter från Tvåan. En av deras kompisar, en som vi också kände, tog livet av sig i förra veckan. För mig var det totalt oväntat. Han och frun höll på att bygga ett hus och förutom det hade han tusen andra projekt ihop med sina bröder. Man vet aldrig vad som egentligen rör i huvudet på andra.


Det har också seglat upp lite orosmoln kring vem som ska ta hand om Svärdotterns lillasyster efter mammans död. Plötsligt dyker en släkting upp, som gubben i lådan och hävdar att han är rätt person för uppgiften. Misstanken från Trean är att det är livförsäkring och bostadsrätt som hägrar.


Det skulle inte heller förvåna mig. Lukten av pengar kan verkligen locka fram det sämsta hos människor.


Kommentarer
Postat av: Fia

Rådet ni fick från support, om att stänga av strömmen en stund, verkar vara ett slags universallösning på dataproblem.

2008-02-04 @ 18:40:05
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Absolut! Vår egen serviceavd på jobbet kör alltid med: Har du provat med att starta om datorn?

2008-02-04 @ 19:24:21
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0