Karnevalstider

Vet du vilken dag det är vanligast att man börjar ett nytt och bättre liv? Nej, det är inte, som man skulle tro en måndag utan imorgon. Men jag ska alltid utmärka mig, så jag började redan igår med att ta farväl till köttet.


Tre veckors semester kostade två kilo upp. Men det kunde ha varit värre; fråga maken. Hur som, nu är det dags för fastetider. Annars kan det gå med mig, som med Syrran. Extrem övervikt (åbiis på bortrikianska), diabetes, gikt, svullna extremiteter, värk i knäna, i fötterna, i ryggen, depression, osv. Bäst att mota Olle i grind, så nu kommer mitt manifest för fettisdagen.


  1. Frukost, lunch, mellanmål och middag
    Som om jag inte har ätit det. Jo, men lite mer portionskontroll och inget smånafsande på kvällarna. Framförallt inga ostbågar eller nötter.
  2. Morgongympa
    Senaste två månaderna har jag föredragit annan verksamhet (läs sömn)
  3. Rask promenad till och från jobbet
    Där har jag faktiskt varit ståndaktig och travat på. Förutom under själva semestern. Men jag skulle behöva bli lite raskare
  4. Vit månad
    Någon gång ska vara den första. För att riktigt få igång levern med att förbränna fett, ska man avstå från alkohol minst 4 veckor. Har jag läst. Eller hört. Det kan inte skada att prova.
  5. Budget
    Nej, där går gränsen. Inget pensionssparande, inga matlådor, inga veckomenyer. Så roligt ska vi inte ha.

Så känns det just nu, men Orsa kompani lovar som vanligt inget bestämt. Jag står fortfarande för mitt motto: Går det så går det!


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Välkommen hem kära du. Skönt att veta att du är bara 1 timme bort nu:) Mat jaha.. frukost ofta bara en macka till kaffet lunchen nja väldigt sällan mellanmål nada och middag mellan 18 och 20. Sen är ju ostkrokar en höjdare:)
Ha det gott hemmavid

2008-02-05 @ 19:07:14
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Fia

Två kilo låter inte så farligt. De försvinner förmodligen väldigt snabbt igen, nu när du är tillbaka i de vanliga rutinerna.
Och det måste ha varit värt ett par kilo att åka på den fantastiska resan.

2008-02-06 @ 22:45:51
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

solskuggan; dt låter som du har en del måltider att ta igen.

fia; om sanningen ska fram så är det värsta att de där 2 kg las på en massa tidigare tvåkilon som också behöver komma väck. Men resan var absolut värd både pengar och kilon.

2008-02-07 @ 09:02:07
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0