Nyckelperson

När jag åkte på semester behövde jag självklart inte ta med mig nyckeln till mitt rum på jobbet. Den la jag på ett smart ställe någonstans hemma. Så smart att jag inte hittar den, trots att jag vänt upp och ner på hela huset och letat mig fördärvad. Dörren till mitt arbetsrum har stått olåst senaste veckan, tvärt emot alla instruktioner.


Idag gav jag upp och anmälde den försvunna nyckeln till lokalansvarig, tillika chef för vårt Call Center. Jag trodde att hon var rätt person och det tyckte hon tydligen själv så hon la ut texten i flera minuter om att vår avdelning minsann redan kvitterat ut alla tillgängliga nycklar och var det så att jag behövde en ny så var det bara att låna och kopiera kollegans. "Ni har ju samma typ av låskolv."


Men hallå! tänkte jag. Brukar inte den här typen av nycklar ha spärrade ämnen? Kan man verkligen ge sig ut på stan och få en kopia bara sådär. Skulle inte tro det. Men var hamnar folks nycklar när de slutar? Aha, jag hör med Personal (så heter Human Resources fortfarande hos oss).


Jo då, löneassistenten åtog sig på studs att kontakta fastighetsförvaltaren med en rekvisition. Ibland tror jag att den där tvärsäkra avdelningschefen har en släng av maktfullkomlighet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Chefens problemlösning kan möjligen vara uttryck för maktfullkomlighet, men också en rejäl portion oförstörd dumhet!
Gasolin-dokumentären såg jag med behållning på Canal+

2008-02-13 @ 19:09:45
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Människan i fråga verkar tro att en chef aldrig får vara svarslös eller hänvisa till någon annan. Jag är mer än nöjd över att hon inte är min överordnade.

2008-02-14 @ 09:03:11
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Arnealicia

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-04 @ 10:07:23
URL: http://arnealicia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0