Sömn kan göra dig tröttare

Det blir antagligen nästa sanning som trumpetas ut på löpsedlarna. Då kan jag ställa upp på en djupsinnig intervju där jag redogör för hur mycket jag sovit senaste veckan. Snittet ligger på över 9 timmar/natt och ändå lyser energin med sin frånvaro.


Inte blev det bättre av att chefen tog halvdag p g a att "det luktar flunsa"-symptom. Nu börjar hjärnan kännas för stor för skallbenet och jag som skulle behöva brottas med Com Hem för att få igång bredbandet hemmavid.


Lite piggare blev jag efter tips om den här lilla filmsnutten.



En gång i tiden hade vi en dylik fågel. Den var också lite rolig och flög fritt omkring i lägenheten. Hur det gick till vet jag inte, men den kunde höra om det var en familjemedlem som kom in i porten. Fågeln for runt som besatt tills ytterdörren öppnades. Då ska man betänka att vi bor fyra trappor upp i en port med 17 lägenheter.


Kommentarer
Postat av: VR

Att hjärnan känns för stor för skallbenet är ett känt fenomen hos forskarna, det botas enklast med en flaska rött, då minskar hjärnans storlek.

2008-02-11 @ 19:45:37
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Att musik och rytm påverkar är ju helt klart. Underbar video som jag ska visa mina barnbarn.

2008-02-12 @ 08:27:47
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

vr; med såndana handfasta och praktiska råd, skull jag kunna utnämna dig till vikarierande livscoach.

nicoline; ja, visst blir man glad.

2008-02-12 @ 09:06:54
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: långkoftan

Aj, aj, aj, jag visade den för guben....nu börjar gojjanojjan igen! Men den var bra!

2008-02-12 @ 18:01:49
Postat av: frktjatlund

koftan; det är nästan så att jag blev lite sugen själv på kuppen.

2008-02-12 @ 21:07:49
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Nicolaynelly

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-10-16 @ 10:35:07
URL: http://nicolaynelly.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0