Dagens expedition

Jag tror att jag ska börja jobba på Systembolaget. Bolaget på Gullmarsplan har nummerlappssystem och där jobbar en man som är så där oförskämd mot kunder, som bara en expedit på en icke konkurrensutsatt arbetsplats kan vara.


Kring nyår ville många ha lite bubbel och kom med beställningen

- Två Chapel Hill, tack.

Expediten sa ingenting utan avvaktade.

- Två Chapel Hill. Beställningen upprepades en gång till, men mindre tacksam.

Först ingen reaktion, sen kom uppläxningen.

- Chapel Hill! Det är som att gå in på Konsum och beställa två Arla. Chapel Hill är ett företag med flera produkter. Ta reda på vad du egentligen vill ha, så plockar jag gärna fram det.


En annan kund undrade vilket rödvin som skulle passa bra ihop med saffransrisotto med lax.

- Ska du ha rödtjut till det, då kan du lika gärna ta vad skit som helst. Allting passar lika dåligt. Chardonnay däremot, det är rätt val.


Dagens rätt för vår del blev rödspätta med curry, ugnstekt potatis, jordärtskockor och Chapel Hill Sparkling. Inte alls illa!


På Ica fick jag äran att hålla en snabbkurs för snabbköpskassörskan:

- Det är jordärtskockor.

- Leta efter fänkål.

- Du hittar säkert rätt kod på bokstaven "O". O som i ostronskivling.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det verkar som att expediten på systembolaget hamnat fel. En liten charmkurs skulle inte skada.

2008-01-14 @ 08:04:08
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0