Slutstädning

I morse kom Trean är hem igen från Thailand. De var helt slut på alla fronter. Lillasyster hade pendlat mellan panik och förtvivlan efter meddelandet om mammans död. Jag åkte över med lunchmat.


Svärdottern var hemma i moderns lägenhet tillsammans med övriga familjen. Inget är bestämt ännu vad som ska hända med Lillasyster. Pappan har inte hört av sig på över fem år då han flyttade hem till Sydamerika, så man kan säga att hon i praktiken är helt föräldralös. Det finns ett syskon till förutom Svärdottern, Storebror som är gift och har ett barn.


Nedräkningen för vår egen semester pågår, även om det känns lite konstigt under rådande omständigheter. Vi tog sista sprutan i torsdags och på mottagningen väntade en familj också på sin tur. Det var mamma, pappa, flicka 2 år och pojke 5. Barnen var sjövilda och gick ut hårt med att panga sina McDonaldsballonger för att sen välta det mesta i väntrummet.


Jag väste till M, som kom några minuter efter mig

- Vet du att det är den familjen, som har platserna bakom oss på flyget. Det var inte sant, men det skulle inte alls förvåna mig om det visar sig vara så.


På jobbet är skrivbordet rensat, telefonen omkopplad, frånvarohanteraren i Outlook aktiverad och all källkod incheckad. Morgontidningen är avbeställd, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med månadens räkningar. Det är bara två som har dykt upp så övriga får väl vänta tills vi är tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Bara så Du är medveten om det: Din första plikt vid ankomsten i Thailand blir att leta upp en internetuppkopplad dator och hålla oss läsare informerade om hur Ni har det.

Tragiskt det som hänt treans familj. Tänker särskilt på det barn som blivit föräldralöst på ett så grymt sätt. Men hon har ju nära och kära släktingar runt sig så det kanske kan ordna sig på något bra sätt för henne ändå. Låter som ett bättre alternativ än att eventuellt störta till främmande land och en okänd och hittills ointresserad far.

2008-01-13 @ 09:12:40
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men stackars lilla fjortonåring som förlorat sin mamma. Mitt hjärta blöder för henne. Jag hoppas att det går att ordna till en bra tillvaro för henne.

2008-01-14 @ 08:06:45
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det lutar åt att Storebror med familj flyttar in hos Lillasyster. Hittills har Svärdottern sovit där, så att flickan inte ska behöva vara ensam.

2008-01-14 @ 09:27:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0