Spörsmål

Är det något Maken är fenomenal på så är det att konsumera. Och man kan ge sig på att allt vi planerar att göra inspirerar till nya köp. En resa t ex stimulerar fantasin.


- Borde vi inte investera i en ny kamera? När man åker så långt vill man ta schyssta kort.

- Men den gamla är inte ens speciellt gammal. Högst tre år. Dessutom fungerar den alldeles utmärkt.


Då griper Ödet in i form av Svärsonen.

- Du kan köpa en genom mig. En som skulle passa perfekt. Tål både stötar och vatten. Den är mycket mindre och ger ändå minst lika bra bilder, som den du har.

- Det låter jättebra! Min nya arbetskamrat är beredd att betala hela 10 % av inköpspriset för vår gamla.


Då undrade jag om 90 % värdeminskning på tre år inte var lite väl mycket.


Har M kommit så långt som till att hitta en kandidat att överlåta den gamla prylen till, så är han omöjlig att hejda. Vad vi nu ska med en vattensäker kamera till? Vi som aldrig badar. Men då ser M till att börja bada och imorgon ska kameran få följa med till Sturebadet för provdykning.

- Varför det? Tänk om den läcker in vatten?

- Det är väl bättre att få veta det innan vi åker. Förresten får vi låna Svärsonens systemkamera om vi vill. Den är ännu bättre.


Då undrade jag varför vi köpte en ny kamera in the first place.


Sen undrar jag var alla kommentarer till gamla inlägg kommer ifrån och vad som är vitsen? "Very nice site!" från alla möjliga håll. Varför? Och hur lyckas de ta sig förbi Y3k2-bilderna?


Kommentarer
Postat av: Gubben

Klart att ni behöver en ny kamera. sen är det så att all elekronik förlorar ivärde snabbt.
Nu var jag väl duktig som försvarade maken. kanske för att jag känner igen mig själv.

2008-01-09 @ 19:58:50
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Välkommen hit lilla gubben! Det är nog oftast så att man är väldigt förstående och förlåtande mot de som har samma drag som en själv.

2008-01-09 @ 22:12:46
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0