Summering

Gjorde du något 2007 som du aldrig gjort förut?
Jag är denna planets största vanemänniska och kan inte komma ihåg att jag gjort en enda sak som jag inte gjort förut. Om man inte räknar sånt som: Vaknat 1 januari, vaknat 2 januari osv.


Höll du några av dina nyårslöften?
Absolut! Det är så behändigt att aldrig avge några för då kan man alltid hålla det man lovat.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera stycken fick varsin. Inte alltid med 100 % resultat, men de blev glada ändå.
 
Dog någon som stod dig nära?

Nej, alla hade hälsan någotsånär i behåll.
 
Vilka länder besökte du?
Bilresan till Spanien täckte in en massa andra på vägen, typ Danmark, Tyskland, Belgien, Luxemburg, Frankrike.


Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Inget, 2007 kommer knappast att gå till historien för min del.


Vad är det bästa som hänt dig år 2007?
Se ovan. Löneförhöjning?


Största misstaget?
Mitt minne för misstag är väldigt kort, så det får bli ett färskt. Pia och jag ändrade en maskininställning, som vi trodde skulle göra oss till hjältar. Det gick mer eller mindre åt helvete, som man brukar säga och chefen gav oss smäll på fingrarna.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Brutna naglar och kluvna hårtoppar, räknas det?


Bästa köpet?

Cykeln, hoppas jag. Det blev bara två ynka cykelturer på den.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och vin, förmodar jag.


Vilken var din favorittrend?
Jag har dålig koll på trender, men tunikor känns bra. Om det nu är en trend?


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007?

Jag lyssnar alldeles för lite på radio och drar till med Petters senaste cd.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Påssitiv livssyn är en bra beskrivning på mitt sinnestillstånd under alla år.


Vilket plagg använde du mest?

Underbyxor.


Blev du kär i år? 
Nej,


Favoritprogram på tv?

Serien "Det är jag som är Lennart". Jag tror att den hette så, den om den mörkhyade killen som ville sjunga dansbandslåtar. Men den kanske gick 2006. Vi ser sällan hela program, någon envisas med att zappa runt bland kanalerna och till slut har man ägnat timmar åt att inte se någonting.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Mitt känsloliv sysslar sällan med sådana ytterligheter. Jag har nog aldrig hatat en enda människa, bara tyckt väldigt illa om en och annan psykopat som korsat min väg.

Bästa boken du läste 2007?

Mig äger ingen, är den enda jag kommer på just nu.

Något du önskade dig och fick?
Det jag vill ha köper jag själv. Presenter är överskattade.


Något du önskade dig men inte fick?
Se ovan.


Årets bästa film?

Simpsonfilmen.

Ett uttryck du missbrukat 2007
Giiiv miiig styrka! Mest i tanken.


Något som du irriterat dig på under året? 
Min nye chef, men det har gått över nu. Han är helt enkelt en kuf men nu har jag vant mig och låter egenheterna passera.


Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Retade mig på avdragen för hushållsnära tjänster.


De bästa nya människorna du träffade?
De flesta nya bekantskaper har varit så ytliga så jag har ingen aning om de kan klassas som bästa.


Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Kofta, tröja och jeanskjol. Handsstil: oläslig.

Vad fick dig att må bra?
Det mesta, men efter en buffémiddag mådde jag lite dåligt.


Favoritmånad?
Maj.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag sluppit Perplexprojektet eller om mina motparter hade hållit sig till tidplanen.


(Snodd från annaamattsson.blogg.se)

 
Var får Words stavningskontroll allt ifrån?

image303

Och vad är hortoppar för något? Nuffsingar? Tissar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0