Typ politik & religion

Väder är ett förbjudet samtalsämne. Maken har en arbetskamrat som alltid gnäller på vädret. Är det inte för varmt, så är det för kallt, för regnigt, för torrt. Ja, rent ut sagt alltid för djävligt. För han ackompanjerar jeremiaderna med svordomar.


Så därför finns det i vårt hem folk som blir upprörda när man gnäller på vädret, men nu tar jag chansen när jag är ensam hemma. Det är inte skönt att cykla över en mil i 30° värme. Det är inte skönt att tvätta och städa i den temperaturen heller. Men en kvinna gör det hon måste göra i vissa situationer.


Vägen hem blev längre än vanligt och det är Trygg Hansas fel. För att få ersättning för den stulna cykeln måste jag kontakta Polisens Hittegodsavdelning i Västberga. Ständig upptagetton under telefontid så det blev personligt besök under dagens expeditionstid 13.00-16.00. Gissa om cykeln återfunnits? Nix, och nu har jag det svart på vitt att sticka i halsen på försäkringsbolaget.



Idag hämtade Maken barnbarnen. De ringde igår för att berätta vad de fått i present och hur roligt det var att spela Wii-spelet de fick av oss, så han lovade att komma och titta. Samtalet kändes så sorgligt på något sätt. Det var en sån där pappagrej, som Trean skulle ha varit med på. Och då blir man lite förbannad på honom, istället.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Oj, det där slapp vi när Pojkens nya cykel blev stulen förra våren. Tydligen olika på olika försäkringsbolag. Å andra sidan upptäckte jag häromdagen att nya cykeln inte blivit registrerad hos Smart Safety fast jag har papper på att den är det. Tänkte jag skulle ta itu med det problemet någon dag. Det är ju självrisken som så att säga är försäkrad där. Särskilt bra när vi var tvungna köpa en cykel som kostade 1 000 mer än den stulna!

2008-08-01 @ 00:57:50
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Egentligen hade det räckt med ett telefonsamtal, men eftersom det var stört omöjligt att komma fram så tog jag omvägen dit. Bara för att få ärendet bortgjort.

2008-08-01 @ 09:55:16
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Tps07

Nice site, Keep it up

2010-10-12 @ 10:33:01
URL: http://www.tps07.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0