Miss Nag proudly presents

image347Jag har en vän, Erika, som stärker min självkänsla bättre än Mia Törnblom ens skulle kunna drömma om. Idag sa hon: Jag såg inte att du var här. Det måste bero på att du blivit så liten. Och: ja, jag har blivit mindre så nu ger jag mig själv en guldstjärna = 25% av det som ska bort är idag borta. Det förkunnade vågen med tysk noggrannhet och emfas.


Det händer tusen saker runt omkring. Svärdottern, Ettans fru, har fått foten från det som en gång var drömjobbet. Hon är klädintresset personifierat och jobbar med produktionen på ett svenskt klädföretag. Nu går det inte lika bra längre och då måste det finnas en ansvarig. Åtgärd: Vi sätter mönsteransvarig ut i kylan. Då har vi åtminstone gjort något.


Hon ska konsultera en jurist för att se om det finns någon utväg. Men skulle inte tro det; det finns alldeles för många som är beredda att jobba gratis i klädbranschen.


För Svärdotter nr 2, frun till Trean, går familjedramatiken i expressfart och katalysatorn är som oftast pengar. Avlidna mammans lägenhet har värderats till 7 miljoner och det ställer en massa lojaliteter på prov. Så nu är Svärdotter och Storebror osams. Vem ska ta hand om den föräldralösa lillasystern? Och var ska man bo? Och hur ska övriga arvingar kompenseras.


Sen är jag tacksam för Latmaskens kommentar. Jag har en bingobloggregel, som höll på att slå till. Fem inlägg utan kommentarer är patetiskt. Då är det verkligen dags att kasta in handduken. Jag höll på att passera den gränsen och var nästan på vippen att kommentera mig själv.


Min kommentar till det egna inlägget är om rökning. Jag är helt enkelt en hjärtlös människa. När jag först läste om Patrick Swayze och hur han drabbats av cancer, tänkte jag: Stackars sate! Men sen när jag läste att han rökte 60 cigg om dagen så var första ingivelsen: Jamen, skyll dig själv, ditt pucko.


Kommentarer
Postat av: Fia

Grattis till tappade kilon! Är det promenader och ändrad mat som har gjort susen?

2008-03-16 @ 21:15:33
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Tack! Det är ändringar i kosten. Promenerat har jag alltid gjort.

2008-03-17 @ 21:46:39
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0