Possenten

I fredags hade jag en träff med bankfolk. Det var bl a Jan-Oloph Erixon och min namne Sannberg, Håkan Sannberg. Gubbsen ligger runt 60 och känns lite som left overs. Något som de inte sticker under stol med. De har mer än full koll på verksamheten, men saknar karriärambitioner för framtiden.


Båda hade nappat på företagets 80-90-100-erbjudande för personal 58+. Alltså, personer som är över 58 år arbetar 80% (4 dagar/vecka) för 90% av lönen, men är garanterade 100%-ig pension.


Min spontana reaktion var: Wow! Det skulle jag nappa på innan nån hade hunnit säga mamma. Vi ägs av bankerna och varför skulle vi ha sämre villkor än deras personal?


När vi hade ett litet avstämningsmöte på fredagseftermiddagen tog jag upp ämnet. Den person från ledningsgruppen som var med sa "Vi har haft det uppe, men avslog det hela eftersom det skulle betyda nyanställningar."


Men hallå! Vad trodde man? Och i dagsläget kanske det skulle betyda att man inte behövde göra några uppsägningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0