Sämre efter

Jag var hemma hos en kompis och fikade. Hon visste mycket väl att jag absolut vill ha mjölk i både kaffe och te. Själv drack hon svart.

- Just det! Du vill ha mjölk i, sa hon och öppnade kylskåpet.

- Oj då, den här gick ut igår.


Och innan jag hann hejda henne, så rann de enda stackars mjölkdropparna som fanns i huset ut i avloppet. Hur dum får man vara? Jag har aldrig i hela mitt liv slängt saker bara för att bäst-före-datumet har passerat med några dagar. Inte utan koll.


Därför undrar jag om inte Karin Ahlborg driver med oss. Har hon verkligen hällt ut en massa mjölk tidigare, utan att ens testa om den är OK?


Och jag tror inte att leverantörerna bara leker blindbock när de sätter datumet. Snarare att de räknar med worst case-scenario. Det skulle bli ett himla liv om mjölken var gällen innan datumet var utgånget, för att mjölken stått för länge på någon lastkaj någonstans i leveranskedjan.


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tycker också att det är så märkligt att så många misstror sina egna näsor. Tror de verkligen att ett livsmedel är helt utan anmärkning ena dagen och totalt oätligt följande dag?

2008-11-22 @ 20:08:56
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Nej, jag fattar inte heller att man inte testar innan man bestämmer sig.

2008-11-23 @ 19:48:26
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0