Tips

Jag har hittat universalmedicinen mot alla slags barnsliga småkrämpor. För barn är som folk är mest och vill gärna bli botade och ompysslade. Boten ska helst komma genom ett medikament. Det blir mer konkret på något sätt.


My hade lite hosta i helgen och satt och kraxade i soffan.

- Jag vill ha hostmedicin.

Nu har jag just inget husapotek. Bara lite magnecyl brus för vuxna.

- OK, jag ska se efter vad som finns, sa jag.


Det som fanns, förutom magnecylen, var ett rör med C-vitamin brus. En halv tablett upplöst i vatten hävde hostan snabbare än både Noskapin och Mollipect. Och gott var det också.


Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Smart! Fast visst är det själva omtanken /att någon gör sig besvär som är halva boten?

2008-11-11 @ 11:48:14
Postat av: frktjatlund

Precis! Det är tyck-synn-om som är viktigast.

2008-11-11 @ 16:43:55
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: herrH

Placebo, grunden för alla krämpors bot!

2008-11-11 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0