Vitt

Vem i hela helsicke skickar ut sin unge på gården 07:37 en lördagsmorgon? En unge som står vrålar "Mammaaa" gång på gång. Det undrade jag tills jag drog bort gardinen och såg ungen, snön och snöänglarna.


Jag har halkat runt på stan hela helgen. Idag halkade vi ner till Svärdottern. Hon har beställt och köpt nya sängar till barnen och vill inte ta med de gamla i flytten. Medan Anders och Maken slog sönder möblemanget språkade Svärdottern och jag vid.


Hon hade varit ute och rumlat tillsammans med sin svägerska och några väninnor. På vägen hem träffade de Svärdotterns och Treans körskolelärare. När hon berättade att Trean dog i mars började körskoleläraren storböla och sen stämde svägerskan in. Där stod Svärdottern mitt i natten med torra ögon på en snöig trottoar och undrade om hon var riktigt normal.


Hon kände det som hon lever ett dubbelliv. Ett liv med en stor sorg och ett med en förhoppning. Förhoppningen om en förändring med att flytta ifrån familjeprojektet, som fick ett felaktigt slut till en ny lägenhet där de, som är kvar kan börja på nytt. Preliminärt flyttdatum är 7 december.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0