2008-10-24 07:20

Det var fortfarande mörkt när den lilla kvinnan rundade Åhléns för att ta sig an Skanstullsbrons uppförslut. Motvinden och duggregnet var som en nästan ogenomtränglig vägg, men efter några meter orkade hon lyfta blicken mot söder. Där vilade jättetutten i ett varmt rosa sken, halvannan kilometer bort.



Ja, Globen gör mig glad under Rosa-Bandetkampanjen. Men en insändare i förra veckan ondgjorde sig över att halv- och helgamla kvinnor i I-länder får en hel månad av välgörenhet varje år. Världens barn fick hålla tillgodo med en helg. Tanterna har åtminstone fått leva, men vilken framtid har Världens barn? Det tyckte han var orättvist.


I helgen ger man tillbaka den stulna morgontimmen, så det kommer att dröja 25 dagar tills morgonen blir lika mörk igen.


Kommentarer
Postat av: Inga M

En del av oss är mer än tacksamma för den där extra timmen. Jag gillar det här påfundet med sommartid ungefär lika mycket som våra mjölkkor på den tiden vi hade några. De ville ha samma tider som de var programmerade till.



Snygg glob!

2008-10-24 @ 16:43:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag är också lite lagd åt kohållet och får jetlag varje vår när man knycker en timme från min nattsömn.

2008-10-24 @ 19:51:53
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0