Lögn och förbannad dikt

Det snurrar saker omkring i mitt huvud. Tankar stora och små. Ibland poppar det upp en sång. Är den bra sjunger jag med, annars försöker jag byta skiva. Idag dök Olle Adolphsons visa om Gustav Lindström upp under morgonpromenaden.


När jag kom till versen


Och Werner Johnsson, som räkna med att på Söder få bli gamling,
han sitter numera uti Vantörs församling!
Men hanses hus som låg ner på Brännkyrkagatan,
där är det slut, där schaktar dom ut för nå'n sorts kontor!


då slog det mig att det här är en historieförfalskning. OK, man rev en massa kåkar och flera av dem i onödan. Men på Brännkyrkagatan finns inte en enda kontorsfastighet. Bara bostäder så långt ögat når. Och det är jag glad för.


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Hej godis! tror du på evig kärlek? kika i min blogg och skriv just din åsikt, vore jätte snällt! dessutom kommer ditt namn finnas med i inlägget senare ikväll, tack & puss :)

2008-10-01 @ 18:39:14
URL: http://mjaubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0