Och inte hade jag tur med vädret heller

Nu är det andra gången rörmokaren lämnar återbud till att sätta upp handdukstorken. Nåde honom om han inte kommer imorgon bitti! Inför fotograferingen av Svärdotterns lägenhet känns det som att den typen av detaljer borde åtgärdas.


Imorgon kväll gör Maken och jag en städräd, som ett bidrag inför försäljningen. Är det några som är experter, så är det vi. Min specialitet är kök, framförallt spis och kylskåp. Efter att ha säsongstädat Sälenstugor några gånger, vet jag precis vad som går att ta isär och var man ska göra en insats. Förresten är jag inte så dålig på badrum, heller.


Regnet vräkte ner under cykelturen till Skogskyrkogården. Jag hade köpt några blommor till graven och vanligtvis brukar det hänga spadar där man hämtar vatten, men inte idag. Lite fräckt att sno från en begravningsplats. Två gubbar höll på att kratta barr alldeles intill, så jag frågade om de möjligtvis hade en spade.

"Nej", sa ene mannen, "men jag har handskar, så jag kan gräva med händerna."


Han ställde sig på knä, drog av sig handskarna och började gräva. Det var verkligen snällt av honom. Den gamla ljungen och prydnadskålen såg fortfarande fräsch ut så de fick stå kvar.


Jag kände mig mentalt utmattad efter besöket och hade de inte regnat så hade jag stuckit hem väldigt, väldigt tidigt.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Goa rara du är överallt..

Kram från mig.

2008-10-28 @ 23:32:06
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Tack för det! Men jag har helt klart mina begränsningar.

2008-10-29 @ 11:05:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0