Otack

Nu leder jag stegtävlingen stort och det är egentligen inte så bra. De flesta andra har tappat motivationen eftersom det är omöjligt att gå ikapp mig nu när det bara är några dagar kvar. Bara sjukdom eller olycka kan stoppa mig.


Nästa vecka är det prisutdelning och jag börja fundera över tacktalet.


"Den här utmärkelsen var varken oväntad eller oförtjänt! Och inte tycker jag att jag har någon annan än mig själv att tacka för prestationen. Inte mamma, hon satt mest i hörnet av röda plyschsoffan och filade naglarna. När hon inte städade. Inte heller pappa, honom såg jag inte röken av under hela min uppväxt.


Kanske Maken, eftersom jag har kommit hem halvannan timme senare än vanligt. Men han har inte gnällt det minsta över det. Tror jag det! Då har han kunnat häcka framför min dator och spela Mah Jong ifred.


Nej, det är nog uteslutande mig själv jag ska tacka. Som jag har travat Årstaviken fram och tillbaka. För att inte tala om Söder Mälarstrand. Eller Norr Mälarstrand och Västerbron. Det finns knappt en trottoarmeter på Söder, som jag inte satt mina 39:or på.


Alla dessa uppoffringar! Nya Asics för dryga tusenlappen. Strumpor och strumpbyxor har slitits ut på nolltid. Ja, jag har till och med offrat komptid genom att komma senare och gå tidigare. Totalt en timme per dag. Så jag är verkligen en värdig vinnare.


Mamma, sa redan när jag kom hem med mitt första skolbetyg: Den här flickan kommer att gå långt! Och visst hade hon rätt på sätt och vis."


Kommentarer
Postat av: Annela

Grattis - dina medtävlare är tillintetgjorda och du förtjänar verkligen priset. Och tacktalet är bara underbart. Kan jag få komma på prisutdelningen? Jag tar en journalist med.

2008-10-09 @ 13:41:59
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Ninna

Svårt att klå för de andra.



Grattis.

2008-10-09 @ 18:29:56
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: fd YK

Gratulerar! Vilket underbart tacktal! :D

2008-10-09 @ 20:14:08
Postat av: Moster Mjölgumpa

Kanske kommer dina arbetskamrater vara ute och nattvandra fram till sista dagen.



Det där tacktalet är underbart.

2008-10-09 @ 20:50:08
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det dær skomærket har jag också minsann och det har ju tagit mig långt; ænda till Ørebro just nu.

2008-10-09 @ 21:31:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

annela; Kom du bara! På onsdag kl 14:00 i fikarummet på plan 4.



ninna; den som klår mig är en lögnare. Helt enkelt!



YK; Tackar, tackar!



mjolgumpa; De får gärna irra runt som osaliga andar, men jag tror ändå att det blir problem att komma ikapp ett snitt på 27.000 steg/dag.



inga; dansk/norska i ÖÖÖrebro? Jag trodde man gnällde mera sär.

2008-10-10 @ 08:49:57
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Inga M

Nja, ett norskägt hotell i Karlstad tror jag. Jag såg ju en typ sist gång jag var här han som uppträdde som om han ägde hela etablissemanget, han med dyrbar solbränna. Nu visar det sig att deras dator är norsktalande, det stödjer min teori att det är han med solbrännan som äger. Måste kolla upp det.

2008-10-11 @ 23:38:13
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0