Snorungar

När Maken jobbade som förskolelärare brukade de inleda föräldramötena med

- Om ni lovar att tro på hälften av det, som barnen säger har hänt på dagis, så lovar vi att göra detsamma om det som ska ha ägt rum hemma.


Härom sistens satt ett av barnbarnen och petade sig i näsan och kom helt plötsligt med frågan

- Vet du var jag har sett att mamma har lagt snorkråkor?

- Nej, det vet jag inte. I en näsduk, kanske

- Bakom soffan.

- Och vet du vad pappa gjorde en gång?

- Nej, det vet jag inte heller.

- Han la en buse i blomkrukan.


Så om jag nu ska använda den gamla förskoleformeln: vad är sanning? Att mamma släpper ner busar bakom soffan eller att pappa har berikat blomjorden?


Kommentarer
Postat av: Systergullan

Hej! Det var länge sedan sist ...



Himla svåra frågor du har! Men vilken observant liten kille :O) hjälp :O)

2008-10-14 @ 22:05:53
URL: http://systergullan.blogg.se/
Postat av: Helene

ha ha ha ja tänk vad mycket busar det säkert finns överallt. Å vilka härliga ungar :-)

2008-10-14 @ 22:31:06
URL: http://dubbelapan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

gullan; ja, det var ett tag sedan. Trevligt att se et livstecken igen.



apan; när jag jobbade med städning upptäckte jag att undersidan av kontorsstolarna kunde vara väldigt busiga.

2008-10-15 @ 09:25:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag skulle vilja se minen på de föräldrarna om de insåg vad barnen berättade :)

2008-10-15 @ 20:04:31
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ha ha... känner igen det där uttrycket med "....tro på hälften...." Jag har också använt det när jag jobbat med små barn.

2008-10-16 @ 09:44:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

fia; ett av våra barn sa, när man pratade om alkohol i skolan: "Mina föräldrar dricker inte öl. Bara rödsprit".



inga; något brasklapp måste en stackars lärare ha rätt att ta till.

2008-10-17 @ 10:38:01
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0