Spy galla

Ibland undrar jag hur det kommer sig att vi fortfarande är gifta, Maken och jag. Som i morse t ex. Han skulle iväg på ett möte kl 9:00 och jag såg fram mot en sovmorgon och vad gör människan? Han sätter självklart telefonen på ringning. Men går han upp när den ringer? Nej, han snoozar. Det värsta jag vet. Var nionde minut hörs Sovjets gamla nationalsång. I en timme. Man kan bli galen för mindre!



Nu är ordningen återställd. Jag har t o m "lagat" diskmaskinen. Stol, hantlar och diverse vristtyngder får nya användningsområden. Så huset är städat, tvätt- och diskmaskin brummar hemtrevligt och jag ger mig ut på stan i det vackra höstvädret.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Ett sånt där entimmeslångt snoozande skulle helt klart vara skilsmässogrund här! A piece of cake nu när jag ändå håller på med bankskilsmässa.

2008-10-18 @ 23:37:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Som tur var fick jag kompensation imorse. Då vaknade jag först och först var klockan 9.



Jag känner igen det där med central kundtjänst. Hur man med glesbygdsbidrag låter folk på Frösön svara på allmänna frågor. Bankkontoren vill varken ha besök eller telefonsamtal.

2008-10-19 @ 18:37:45
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0