Ta ut all glädje i förskott

Kanske, möjligen, eventuellt eller om Gud vill och hängslena håller kan Svärdottern ha en liten, liten chans på en trea på Skånegatan. Sånt måste utnyttjas. Först med en middag på grekrestaurang, efter det inspekterade vi trapphus och allmänna utrymmen och sen med en fika på Chutney, inte långt från funkisfastigheten i fråga.


Under fikat lekte Stella och My Farfars kalsonger och alla bidrog med frågor. Flickorna skrattade högljutt. Och när jag frågade om vad jag hängt upp, som vardagsrumsgardiner kom det självklara svaret i kör

- Farfars kalsonger!

Men inget efterföljande skratt, utan My stannade upp och frågade

- Har du verkligen gjort det?


Till och med när det är uppenbart att jag skojar tror barnen att jag är allvarlig.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Hoppas hon får lägenheten. Centralt läge, eller hur? Jag är ej Stockholmare, men minns gatan från Södermalmspromenader.



En gång åt jag på grekisk restaurang på Söder i Stockholm; "Greken på hörnet". Trevligt ställe med god mat, tyckte vi.

2008-10-19 @ 20:43:52
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Rutan

Det är ju min devis - se "Om Rutan"!

Hoppas det går bra!

2008-10-19 @ 23:27:05
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

ninna; jodå, visst är det en bra adress. Inte långt ifrån Medis. Vi tog en billigare grek, Kamarina på Gotlandsgatan.



rutan; om man inte tar ut glädjen i förskott, får man inte vara glad lika ofta, helt enkelt

2008-10-20 @ 15:21:29
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Inga M

Måste vara söder! Jag minns att en av de första butikerna i Sverige att saluföra glutenfri mat låg i en halvkällare på Hallandsgatan. I de krokarna låg en massa gator med landskapsnamn så jag antar att det är däråt.



Nu håller f.ö. sönerna på och letar lägenheter i Sthlm igen och jag blir nervvrak varje gång och måste kolla allt!! Säger allt! Tittar på stadsbyggnadskontorets planer för citybanan. Går den där de vill köpa och hur påverkar det? Skitt också att inte kunna låta bli.

2008-10-20 @ 21:07:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0