100 % luftfuktighet

Det är synd om mig. Jag har en magåkomma som inte vill ge sig. Den slog till redan på Sicilien och höll på att göra hemresan till ett riktigt helvete. Vätskeförlust i kombination med lågt blodtryck gjorde att jag hela tiden höll på att tuppa av. Flygvärdinnorna var vänliga nog att flytta på folk, så att jag kunde ligga ner under resan.


Hela veckan har problemen kommit och gått. Mest kommit, trots Imodium och Tvåan sa: Det kanske är en parasit.


Nej jag skulle inte tro det. När jag var i tonåren fick en redan magerlagd kompis binnikemask. Egenhändigt gravad lax var visst boven. Kompisen blev bara magrare och magrare och när orsaken uppdagades, tyckte jag att det var himla orättvis att just hon drabbades och inte jag. Jag skulle också vilja vara så där intressant blek och mager.


Den enda parasit som korsat min väg i verkligheten är springmasken. De där uslingarna förföljde oss under en period när barnen var små. Tvåan menar att löss kan man få utan egen förskyllan, men springmask är ett hygienproblem. Jag vet inte, men jag höll på att städa och tvätta ihjäl mig och har fortfarande inte förlåtit den mamma som tog sin maskiga dotter till förskoleverksamheten.


Omgivningen har väl rätt. Jag är nog patologiskt glömsk. Idag förnyade jag läkemedelsförrådet på apoteket och efter det kompletterade jag det jag glömde igår när jag handlade på Ica. När jag packade upp varorna insåg jag att jag lämnat apotekspåsen bredvid kortdragaren på mataffären.


Regnet öste fortfarande ner, men det var bara att trava tillbaka och hämta påsen. Den fanns kvar; Imodium och magnecyl är tydligen inte så åtråvärt. Om man inte har ont i huvudet och/eller magen. Som jag.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Brukade ta mig en månad att bli bra i magen varje gång vi varit Bulgarien. Sökte aldrig läkare för det, trodde inte det var någon mening, det ska ju gå över av sig själv. Sen fick jag lära mig att man bör kolla ändå om det t ex är cambylobacter som tydligen kan ge följdsjukdomar. Jag hade ju ett ytterst obehagligt utbrott av just det för några år sedan efter att ha besökt den exotiska södern, dvs Tantolunden.

2008-09-06 @ 16:45:45
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Usch, Du ska nog ändå uppsöka läkare eller åtminstone ringa rådgivningen och kolla. Det låter inte bra.



Min man som numera är lite lagom rundlagd och mycket glad i mat brukar just önska sig en liten lagom stor binnikimask. Kunde vara en affärsidé kanske, maskimplantat. Borde inte kräva så mycket av utövaren, typ låta patienten svälja ett litet segment / ägg eller hur de nu sprider sig. Ett litet kittlande i magen skulle folk nog stå ut med om de visste att de kunde både äta och hålla sig smala enligt naturmetoden.



Usch, ursäkta om jag skämtar om något som är allvarligt. Jag hoppas förstås att Du kryar på Dig.

2008-09-06 @ 20:38:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

annaa; i tanto ska man nog bara förtära medhavd föda. Festivalmat kan vara berikad på oönskat sätt.



inga; En klar förbättring sen svärsonen tipsade om Dophilus, för att återställa bakteriefloran.



Om det är en skröna vet jag inte, men det glunkades om bantningspiller i form av binnikemaskägg på 80-talet.

2008-09-07 @ 09:16:02
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

För 20 år sedan åt jag gravad lax och råkade då ut för mask. Efter det tillfället vill jag inte gärna äta gravad fisk.När flickorna var på "dagis" tog någon av dem huvudlöss hem, men vi fick bukt på det ganska snabbt.

2008-09-07 @ 10:15:01
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

persiljan; välkommen hit! Jag har hört att man alltid ska frysa laxen ett dygn innan man gravar den. Då dör maskäggen.



Löss har vi, tack och lov, klarat oss från. Men man vet ju aldrig. Barnbarnen kan förmedla ett och annat.

2008-09-07 @ 10:41:07
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0