Fel, fel, fel

Nej, Ghostbusters är verkligen inte världens roligaste film. Den är bara löjlig. Om det är någon film i listan, som faller mig på läppen så är det Office Space. Speciellt rollfiguren med de jättetjocka glasögonen, som fortsätter att gå till jobbet trots att han fått foten för länge sen.


Eller scenen där man tar livet av en skrivare eller det kanske var en kopieringsmaskin. Sånt uppskattar en fullfjädrad kontorsråtta.


Andra filmer, som var roliga när det begav sig var Blazing Saddles och Nakna pistolen. Men humor är lite tidskänsligt.




Tvåan återgav en scen från deras köksbord, som jag tyckte var kul. Stella ställde frågan till sin moder:

- Mamma, vet du vad Macke Donken betyder?

- Ja, det betyder McDonalds.

- Nej, det betyder "Hej" på finska.

- Says who?

- Det säger Morfar.


Maken svär sig emellertid fri från den språkkursen.


Kommentarer
Postat av: Rutan

Vem läser Entertainment Weekly? Filmerna i topp är från början av 80-talet. Vilka såg dem när de var nya? Jo killar i tonåren, som idag är i 40-årsåldern. Det låter som en tänkbar målgrupp.

Jag gillar inte att svenska tidningar presenterar en smal enkät som världens nya sanning.

2008-09-02 @ 12:11:09
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Gubben

Humor är tidskänsligt! Verkligen... även serier man följde, jag minns "Bröderna Cartwright", bra då men bara akademiskt intressant som tidsdokument idag...

2008-09-02 @ 13:09:19
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Resandes till Sicilien, en får tacka. GI kanske är bra denna veckan, nästa vecka är det kolhydrater som gäller. Glömska är aldrig fel, däremot jämställdhet, innevarande vecka.

Kaos var bara en tankemässig koppling till en konsert med Leonard Cohen i oktber. Varför det blev så, vet jag inte!

På 60.talet var jag där några ggr med min äldre syrra, det var spännande, det är ungefär det jag minns, även alkohol dracks!

2008-09-02 @ 16:47:03
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

rutna; va? Är inte allt i tidningarna nyheter? Och inte sanningen? Nu blir jag orolig ...



gubben; vi visste inte bättre, vi lydde bara order. Eller vad man nu kan ha för försvar.



latmasken; Kaos är kanske granne med Cohen numera. Cohen betyder visst präst, har jag för mig.

2008-09-03 @ 20:56:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0