Hoppsan!

Nu är det bäst att lägga saker och ting tillrätta om utifall något skulle hända Ludvig. Då skulle kvällspressen få något att bita i och min glada profilbild skulle valsa runt i media. Ungefär som den hånleende tyskans. Eller så skulle man skaka fram en bild av mig där jag ser indolent och halvt utvecklingsstörd ut. Ungefär som Anders Eklund.


Nej, jag vill inte ta livet av Ludvig! Verkligen inte, men han toppade första veckans resultatlista i stegtävlingen. Tätt följd av Moi.


Det jag menade med formuleringen "då har han inget liv" var att en människa som har tid att åstadkomma fler steg än jag inte kan ha något riktigt liv.


Kommentarer
Postat av: Gubben

Kan du inte gör något diskret sabotage av Ludvigs skor eller så... eller byt räknare med honom i ett oevakat ögonblick!

2008-09-29 @ 18:27:47
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Ninna

Lyckades han klå dig!!!???Du som går så många steg!!

2008-09-29 @ 18:29:42
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag kan bara hålla med; om han har fler steg så har han inget liv, bara steg! Jag har lyckats pressa mig till 10.000 steg per dag men då var det väldigt mycket travande. Kanske vore det relevant att sätta en lögndetektor på Ludvig? Eller att skicka ut en spionpatrull för att kolla de där Ludvigstegen? Det låter skumt!

2008-09-29 @ 20:28:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: fd YK

Kan det var så att hans eller din stegräknare är sönder?



En annan fråga är hur en pedometer uppför sig på en motorcykel. Den mäter ju vibrationer och en HD kan faktiskt vibrera en hel del. Denna tanke är dock endast relevant om Ludvig åker motorcykel.

2008-09-30 @ 08:34:17
Postat av: frktjatlund

För säkerhets skull har jag på mig två stegräknare; min egen och Makens. Om utifall någon skulle lossna.



Om Ludvig ljuger eller inte har jag ingen aning om. Men enligt hörsägen var han på konsert i förra veckan och det gav honom 49 000 steg. Rena rama studsbollen med andra ord.

2008-09-30 @ 09:11:47
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0