Lättpåverkad

Är vykort med flera motiv fula? För 40 år sedan sa min bästa kompis tvärsäkert: "Ta inga vykort med flera bilder på. Det är skitfult."


Jag gjorde inte det då när vi var i Hastings på språkresa och har inte kunnat förmå mig att göra det senare heller. Inte för att jag vet om jag tycker de är så fula, men tänk om mottagaren gör det. "Milda makter! Måste hon alltid skicka så fula kort."


Nuförtiden skickar vi inte så mycket vykort. Det blir mer MMS och SMS istället. Och då slipper jag vela i frågan eftersom jag inte känner till något sätt att skicka flera bilder på en gång.


Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Relevant fråga! Vill gärna skicka vykort med flera bilder ibland för att visa vad där finns för fint på vår sommarö / i vår hemstad. Men de är ofta så fasansfullt dåligt (oestetiskt) komponerade. Då blir man tvungen att välja ett sådant där lite mer konstnärligt med en klippa eller ett typiskt svenskt torp eller en sommaräng som kan vara fotograferad var som helst.

2008-09-08 @ 14:40:38
Postat av: Ninna

Jag gillar att välja vykort när jag är på resa, trots att jag även använder sms och mail. Att titta på bilder och att studera dem tycker jag mycket om, så jag gillar att själv få vykort. Det svåra, tycker jag, med flera motiv på samma vykort är att hitta ett vykort där alla motiven är bra fotograferade.

2008-09-08 @ 17:53:47
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: fd YK

Jag brukar skicka vykort för att visa hur det ser ut där jag är. Oftast tycker jag att flera motiv på ett och samma kort är bättre för det visar mer.



Är en ganska flitig vykortskickare, då mormor inte har mobiltelefon och inte bor i samma land som jag. :)

2008-09-08 @ 20:15:03
Postat av: frktjatlund

t-nissan; det är just det att man vill kunna "stå" för kortet, som komplicerar det hela. Att mottagaren tycker att man har någon slags tanke med valet.



ninna; Förr skickade vi massor, men nu blir det mest skojiga kort till barnbarnen. Det känns också som utbudet har minskat.



yk; en nackdel med flera motiv är att allt blir så väldigt smått. Du får förse mormor med ett rejält förstorningsglas.

2008-09-08 @ 20:22:46
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Annela

Jag gillar att få vykort med flera bilder, men det är sant att de oftast blir små. Jag har skickat några sådana till mina fadderbarn ute i världen för att de ska få se så mycket som möjligt, men det är lite skillnad.

2008-09-09 @ 15:07:50
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0