Året var 1971

Kvitton är viktiga. För somliga personligheter är de superviktiga. Revisorer är ofta av den sorten, som tycker att kvitton ska bevaras för eftervärlden. Styvpappan var revisor. Auktoriserad. Och efter hans död, för ett år sedan, röjde Lillsyrran och hennes halvbror ur den gemensamme faderns lägenhet.


I en av lådorna hittade hon kvitton och annat från mitt och Makens bröllop. Det var Styvpappan, som bjöd på middagen på Ulriksdals Värdshus. Vi fick välja mellan en liten resa eller middag för familjerna.


Styvpappan hade svårt att planera saker i god tid och det syns i dokumentationen. Kvällen innan satt han och Modern (tror jag) och gjorde upp om bordsplaceringen. På Hotell Continental i sällskap med drinkar, öl, vin och mat.


Jag minns inte förrätten, crêpes med räkor, men varmrätten hade jag bestämt. Rådjurssadel, det var riktig festmat. Med smörslungad potatis. "Stekt plugg" som Syrrans fästman sa.



Imorgon är det 38 år sedan vi åt den där middagen och då tänker vi också äta ute. Med vår familj.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Historik.



Jag förde kassabok första året efter att jag flyttat hemifrån för över 30 år sedan. Det är roligt att relatera till nutid.



Hoppas måltiden blir god. Blir/blev det på samma "ställe"?

2009-02-04 @ 21:20:03
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Nej, det blir en restaurang på Söder. Så blir det inte så långt och inte lika dyrt. Hoppas jag. I vanlig ordning.

2009-02-05 @ 09:08:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0