Revolt

"Andra symptom som förekommer är försämrat minne, försämrat självförtroende, humörsvängningar, irritabilitet, koncentrationssvårigheter, ledvärk, minskad sexlust, muskelvärk, nedstämdhet, oföretagsamhet och yrsel."


Jag har helt enkelt drabbats av "andra symptom". Någon annan förklaring kan jag absolut inte komma på. Varför skulle jag annars känna mig usel och beyond medioker? Egentligen skulle jag lägga ner bloggen eller döpa om den till loserbloggen.


Det började redan i fredags när jag skulle presentera min bebis för några användare. I min enfald trodde jag att den som varit med i förarbetet skulle vara intresserad av fortsättningen. Men det var helt fel. Hela hans kroppsspråk och allmänna uppsyn påminde om en högstadieelev, som blivit ombedd att ta av sig kepsen.


Alla, inklusive jag själv, blev nervösa och jag babblade på så snabbt det bara gick för att avsluta tortyren. Både min egen och övrigas. Men då vet jag var jag har den gossen. Han kallar sig datanörd och tror att han är intressant för det. I själva verket är han bara en sketen dataoperatör och inget annat.


Sen blev det inte bättre av att Svågerns Inneboende, tumören i huvudet, hade växt sig dubbelt så stor bara på några veckor. Det gav fredagens magnetröntgen besked om och gav en förklaring till den accelererande huvudvärken. Måtte morgondagens operation bli så lyckad den kan bli!


Nästa pilsner: bloggen och min bingoregel. Fem inlägg på raken utan någon som helst respons = dags att lägga av. Hade inte fia och rutan skrivit sina kommentarer, så hade jag förstått vinken.


Men när jag surfat runt lite slog det mig: Jag är helt enkelt inte Good Enough. Inte ens som kärringbloggare. Och jag som aldrig inbillat mig att jag kunde bli vad-som-helst. Allra minst kändis. Nej, Gertrud Hellgren, inte ens en idol. (Tufft förnamn förresten, med tanke på åldern.)

Dagens middag: Frysenfynd dvs rådjur med rotsaker. Ursäkta, jag orkade inte leta upp kameran så det blir ingen bild.

Ja, jag äter ensam och det får mig att känna mig ännu uslare. Maken har gjort Årets Uppoffring och gått själv till ett äldre par i vår bekantskapskrets. De är jättegulliga men jag orkar inte med miljön eftersom jag är extremt äckelmagad när det gäller vissa saker. Som lukter och smuts. Paret är över 80 och klarar sig själva. Inklusive städning. Men synen är inte vad den har varit, så det är rent ut sagt skitigt och det fixar jag inte. Inte att äta i den omgivningen.

Så jag rider vidare på förra helgens influensa och är opasslig ett tag till.


Kommentarer
Postat av: Evis

JAG tycker att du är good enough. Däremot är jag ju inte så insatt i datajobb, så om det blir det inga kommentarer. Men visst är det knäppt att det känns så konstigt när ingen kommenterar - jag känner det varje gång också - jag vet ju själv att både jag och en massa andra människor läser betydligt mer än vad vi kommenterar.

2009-02-08 @ 21:20:59
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Rutan

Jag är glad att jag har gjort en insats för alla oss som gillar kärringbloggar och -bloggare.

2009-02-08 @ 22:14:58
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Ullah

Nej! Du får inte lägga ner bloggen! Du är far better than good enough.

2009-02-08 @ 23:40:08
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Telefonissan

Du är bra helt enkelt.

2009-02-09 @ 12:12:48
Postat av: frktjatlund

evis; jo, jag läser också fler än jag kommenterar. Det är bara jag som kommer in i formsvackor då och då.



rutan; tack för allt stöd! Älska mig mest, när jag förtjänar det minst. Typ.



ullah; jag bara kommer med tomma hot. Eller så går jag med håven, när jag känner att jag behöver lite "tyck-om och smaskens".



tfn; oftast tycker jag att jag duger bra. Bättre än många andra t o m. Oftast, men inte alltid.

2009-02-09 @ 14:53:39
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Hoppas jag är lite förlåten, jag har ju varit borta i fem dagar och dessutom tar döda mödrar tid även om man inte är i närheten. Jag är inte heller good enough men har tydligen blivit lite bättre sen jag bytte till wp. Det konstiga är att när jag läser bloggare som anses jättebra och har miljoner läsare varje dag, även kärringbloggare alltså, så tycker jag dom är ännu mindre good enough.



Men jag tror vi kör för lite new age. Både du och jag och Rutan.

2009-02-13 @ 00:52:00
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0