Bokstavstroende

Hej Viktoria!

Så börjar vår vd sina mejl till mig. Inte så konstigt eftersom jag heter så. Men jag stavar inte på det viset. Det ska vara Victoria med c och inget annat. Ser han inte det i själva mejladressen?


Ännu värre behandlades min granne i dagens dn. TV-recensenten Croneman ger ett slags beröm med orden "De vuxna är inte alls illa spelade" för insatsen i De halvt dolda, men sen döper han raskt om henne till Ia Langhammar. Hon heter Langhammer i efternamn. Langhammer med ett e. Och inget annat.


Namn är viktiga för bäraren. Lär er det!


Kommentarer
Postat av: L

Hej Vicktoria,

Jag håller med, namn är viktiga.

Kroneman har jag ingen klar uppfattning om,

läser bara DN - då och då!

Värre var det för pappa som döptes till Elon, kyrkskrivar´n var på fyllan, av det mer maskulina Leon - blev intet!

2009-01-02 @ 18:13:03
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stämmer. / Ninna /

2009-01-03 @ 00:54:19
Postat av: En liten tant

Har man begåvats med dubbelnamn i förnamn à la 50-tal får man ofta heta allt möjligt utom det man verkligen heter.

2009-01-03 @ 14:03:06
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: frktjatlund

L; tur att man kan byta namn.



ninna; jag kallas vivvi till vardags och blir väldigt förnärmad om någon dristar sig till att säga Vivianne till mig. Då blir blicken mörk.



tanten; Dubbelnamn är jobbiga. Lillsyrran heter Marianne och kallades länge Manne tills hon fattade att det är ett pojknamn. Då ändrade hon namnet i Marie streck Anne.

2009-01-04 @ 00:52:06
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0