Lunchsnackis

Fyra medelålders kvinnor mediterar över det egna förfallet. Eller snarare tre av fyra gör det.

- Alltså, om jag bara kunde gå ner fyra, fem kilo så skulle jag väga lika mycket som när jag var i nionde månaden.

- Det menar du inte. Jag väger nog samma som när jag var som gravidast och då hade jag gått upp 20 kg.

- Jag ligger nog någonstans mitt emellan.


Enda skillnaden är att kilona är lite jämnare fördelade numera. Mer utkletade över hela kroppen så att säga. Annat var det under grossessen. Då var jag rejält stor om magen. Vid ett besök på Mödravården mätte barnmorskan midjeomfånget och konstaterade:

- 105 centimeter.

- Va! Är jag lika stor som vårt köksbord?


Vi hade ett stort, runt bord med en diameter på just 105 cm och i ett anfall av hjärnsläpp blandade jag ihop omkrets och diameter.


Med tanke på dagens forskning skyller vi förfallet på virus. Så måste det vara med tanke på att tre av fyra är drabbade, då måste det vara väldigt smittsamt.


Kommentarer
Postat av: Ninna

..."lika stor som vårt köksbord"..(hi) Vilken jämförelse...

2009-01-26 @ 20:09:25
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Fia

Och det verkar vara ett virus som drabbar välnärda människor i i-länder mer än det drabbar u-ländernas undernärda människor med nedsatt immunförsvar. Skumt...Undrar om forskaren är sponsrad på något vis.

2009-01-26 @ 22:30:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

ninna; Jo, jag var stor men 4 kg bebis tar inte upp ett helt matbord.



fia; några sjukdomar ska väl vi i västvärlden vara bra på, också. Ett vaccin vore inte fel.

2009-01-27 @ 17:39:34
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0