Noch ein mal

Vem i hela friden har fräckheten att stjäla det jag nästan stulit?

Inför Beach 2006 livade jag upp Intranätet på jobbet med en lite lista över alternativa träningsmetoder, som kostar på. Idén var inte min egen, ska erkännas. Jag hittade embyot på en amerikansk (?) sajt och försvenskad uppräkningen genom att ta bort och lägga till saker som jag tyckte var relevanta. Sen återanvände jag det hela på bloggen.

Och hoppsan! Här dyker min lista upp utan minsta lilla ändring. Inte ens i själva kaloriförbrukningen eller rubrik. Och inte har man fixat till en snygg tabell, heller. Det var slött!

Byta åsikt600
Dra förhastade slutsatser75
Ge sig660
Gå i taket140
Gå som katten kring het gröt100
Gå över lik775
Gå över ån efter vatten110
Göra en höna av en fjäder500
Hoppa i galen tunna200
Hoppa över skaklarna8
Kasta in handduken526
Kasta pengarna i sjön250
Klättra på väggarna150
Krypa till korset555
Ligga andra till last0
Ligga i225
Lägga näsan i blöt12
Samla tankarna15
Slå andra med häpnad325
Slå huvudet på spiken50
Slå knut på sig själv125
Slå sig själv med häpnad926
Springa benen av sig700
Springa runt i cirklar350
Svälja stoltheten830

Kommentarer
Postat av: Rutan

Jättekul! Men såg du kommentarerna? Subtil humor är bortslösad på ungdomar. De vet väl inte ens vad häpnad är.

2009-01-08 @ 19:25:54
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

När jag skulle förklara en sak råkade jag använda ordet "ynnest".

- Ynnest? Vad är det?

- Jo, det är när man gynnar någon.

- Gynnar? Vad är det?



Det är så man häpnar. Eller kanske inte.

2009-01-09 @ 15:25:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0