Promotion

Om ni inte visste det förut är jag en riktig it-tjej.

Idag blev jag ännu mer it-tjejigare än tidigare och kommer att kunna titulera mig webbredaktör.

Sug på den du Karin Olofsson och Roland Karlsson på blogg.se. Det finns folk som tror att andra än manliga åsiktsmaskiner och unga modebloggartjejer fortfarande har något att komma med.

Företaget jag jobbar på håller på med att förnya hemsidan eftersom verksamheten har tagit ett lite annat spår än tidigare. Min uppgift blir att leda arbetet med att ta fram hur vi ska visa upp oss på nätet. Själva designen har ett internetmarknadsföringsföretag tagit fram och nu ska min grupp skapa sajtkarta och innehåll.


Ja, jag tar mig friheten att säga "min" grupp och jag får se om jag kan värja mig från att marknadsmannen tar över. Det blir lätt att män känner sig kallade till att styra upp det hela.  

Den stora fördelen med projektet är att jag kommer att få lära mig en massa nytt på kuppen. Det är verkligen inte fel.


Kommentarer
Postat av: Fia

Grattis! Det är kul att du får använda och vidareutveckla din kompetens på ett nytt sätt. Det är klokt av beställarna att utnyttja personer med stor erfarenhet. Annars är det nog lätt hänt att nyexade it-designers direkt från skolbänken får den typen av uppdrag. Många förförs av det säljande konceptet med flashig design som de nykläckta ofta marknadsför sig med. Även om de också är hemskt duktiga och kunniga måste det vara en fördel att använda kunskapen hos en person som har lång erfarenhet av programmering för att uppnå olika funktioner.

Kommer du att börja visa "dagens outfit" nu också?

2009-01-27 @ 19:17:10
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Rutan

Oj, jag är ju också en it-tjej! Det är jag som grejat med sånt på mitt jobb... Ska man ha mer lön nu?

2009-01-27 @ 20:10:30
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Ninna

Vad kul för dig. Du är väl så skicklig och blir erbjuden uppgiften p.g.a. det.

2009-01-27 @ 20:53:33
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

fia; min bransch är ljusår från mode. Det får bli Dagens Dokument eller Trendiga Transaktioner i så fall.



rutan; absolut högre lön! Det var förresten Makens första fråga, när jag berättade.



ninna; med sedvanlig (kvinnlig?) osäkerhet var min första tanke: Jag hoppas att jag kan leva upp till förväntningarna.

2009-01-28 @ 09:06:14
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0