Saken är biff

Jag följer Moa Herngrens våndor i DN. Hon brottas med ett Kom-i-form-2009-program och PANG! där tappade hon ett kilo till. Idag handlade det om hur hon fick experthjälp av Jacob Wismar, kock med hälsokök.


Lite fundersam blir jag. Hur mycket lär man sig på 40 år? För det är vad Moa Herngren fyller detta år enligt Wikipedia. I en krönika (hittar den inte på nätet) bredvid artikeln, lägger hon ut texten om hur en bit inhandlad rostbiff ger henne dåligt samvete eftersom hon inte kommer sig för att tillaga den. Bara för hon inte vet hur.


Nog är det konstigt att man inte fått kläm på hur man hanterar rostbiff under så många levnadsår. Och om man inte vet, varför inte konsultera en kokbok eller matsajt? Eller tycker jag bara att det är märkligt för att det handlar om en kvinna?


Sen vill jag ge Jacob och Moa ett tips.

"En timer borde han ha tagit med, konstaterar han, för det har Moa ingen."

Jag är 100 % säker på att Moa har en timer. Den timer jag upptäckte när barnbarnen hade lekt sönder min äggklocka. Mobiltelefonen är utrustad med både klocka, tidtagarur och timer. Den har jag börjat använda vid matlagning och den slår gamla äggklockan med hästlängder. Man kan ställa in mobilen på sekundnivå och på tider längre än 55 minuter. Och man bär den lätt med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0