Stella äger

Ja, vi har rått om varandra under kvällen. Föräldrarna hade filmfestivalen att tänka på. Hon kom hit med Mamma Miafilmen i högsta hugg.

- Men den är på engelska.

- OK, jag tror jag fixar det.

- Då får du förklara för mig.


Det behövdes inte. Hon hade hela handlingen klart för sig efter att hon och Tvåan sett den igår kväll. Så hon berättade för mig vad som hände. Märkligt hur lite prat det var i filmen. Det tog inte många sekunder innan en ny låt tog vid. Musical verkar vara genren för dagens småtjejer.


Under filmen blev Stella sugen på något ätbart.

- Vad sägs om lite spaghetti och köttfärssås?

- Nej, inte mat. Nått annat.

- Jag ska kolla om jag har ingredienser till kladdkaka, sa jag och gick ut i köket.

- Är den klar nu? Frågan kom innan jag ens hunnit öppna kylskåpet.


Visst, allt fanns i skåpen och jag fick användning av mitt gamla 80-talsrecept som legat i träda det senaste decenniet eller mer.

(blogg.se verkar inte duga utan snarare suga. Det ska bli intressant om det överhuvudtaget går att publicera.)


Kommentarer
Postat av: Evis

Japp, musikal är grejen: Majan älskar Trollkarlen från Oz, Grease, Cry-Baby (en slags musikal), Sound of Music, Mary Poppins, Rock'n'roll High School (den gamla filmen med the Ramones) och även Fantomen på Operna. Fast den skippar vi slutet på.

2008-11-30 @ 10:18:48
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Visst är det konstigt att musikaler går hem hos småtjejer. Jag kan inte komma ihåg att jag själv gillade sånt när jag var liten. Det kändes bara konstigt med folk som brast ut i sång i alla möjliga och omöjliga situationer.

2008-11-30 @ 17:20:51
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Evis

I Majas fall är det ärftlig belastning - jag älskade musikaler. Något senare, i typ tioårsåldern, föll jag hårt för Offenbach-operetter.

2008-11-30 @ 19:56:39
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0